Profilaktyka

Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka w Benicach

Krotoszyńscy policjanci wspólnie z wychowawczynią klasy II Szkoły Podstawowej w Benicach przeprowadzili lekcję dla uczniów klas II - III w związku z obchodami Międzynarodowego Dnia Praw Dziecka . Głównym celem było uświadomienie, że dzieci mają swoje prawa, które powinny być respektowane przez dorosłych.

Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka w Szkole Podstawowej w Benicach rozpoczął się „Piosenką o prawach dziecka” z teledyskiem wprowadzającym w tematykę zajęć. Następnie uczniowie na monitorze interaktywnym, w formie kultowego teleturnieju musieli odgadnąć hasło rozpoczynającej się lekcji. Nie mieli z tym żadnego problemu, wiedzieli bowiem, że 20. listopada przypada Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka.

Jedna z uczennic, z klasy III odczytała słowa Marcina Brykczyńskiego, które wprowadziły wszystkich w tematykę prezentacji przygotowanej przez policjantów.

Niech się wreszcie każdy dowie
i rozpowie w świecie całym,
że dziecko, to także człowiek,
tyle, że jeszcze mały.
Dlatego ludzie uczeni,
którym za to należą się brawa,
chcąc wielu dzieci los odmienić,
stworzyli dla was mądre prawa.
Więc je na co dzień i od święta - spróbujcie dobrze zapamiętać! (…)”

Mundurowi omówili najważniejsze prawa, jakie dotyczą dzieci i z jakimi dzieci mogą się spotkać. Omówiono również kim jest Rzecznik Praw Dziecka, a także jakie są najważniejsze dokumenty mówiące o prawach dziecka.

Uczniowie klasy II i III doskonale radzili sobie z pytaniami zadawanymi przez wychowawcę klasy II p. Marzenę Karwik oraz policjantów Komendy Powiatowej Policji w Krotoszynie.

Po prezentacji przygotowanej przez funkcjonariuszy, nauczycielka przygotowała interaktywne puzzle. Aby je ułożyć, należało wskazać prawa dziecka oraz miejsca, w których zostały zapisane. Kolejnym zadaniem, z którym uczniowie świetnie sobie poradzili było sortowanie pojawiających się ilustracji. Dzieci wskazywały, czy prezentowana ilustracja ukazuje prawa dziecka czy łamanie tych praw.

Najtrudniejszym, ale bardzo ciekawą aktywnością okazało się dopasowywanie opisanej sytuacji lub problemu do prezentowanych na planszach praw.

Oprócz swoich praw uczniom przypominano pokrótce także o tym, że mają również swoje obowiązki.

Wszystkie dzieci bardzo aktywnie włączyły się w lekcję, za co dziękujemy i życzymy sukcesów w nauce.

 

BK
 

Powrót na górę strony